Post: How to properly edit .ff files
09-16-2010, 04:02 AM #1
Gendjisan
A.k.a. Bushigan
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); How to properly edit a PS3 .ff files

Requirement :

  • Bushigan's Pack [ You must login or register to view this content. ]

________________________________

Open up "cmd" and drag offzip.exe into the command window.
Originally posted by another user
Click Start, Run and type "cmd" or "command".


Now you need to put in the commands that you want to run. If you press "Enter" you will get a help screen with different commands, use as a reference.

Command :
Originally posted by another user
-a -1 -z -15 Spacebar patch_mp.ff Spacebar empty folder Spacebar 0


  1. Hit "Spacebar" and drag the patch_mp.ff file into the cmd window.
  2. Hit "Spacebar" again then drag an empty folder into the window.
  3. Hit "Spacebar" again and type the number 0 then press enter.


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Go to your empty folder and open up the 00000027.dat file with HxD (hexadecimal editor).

Now press Ctrl + F into HxD and type in ".gsc" and click Ok.

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When you have click Ok, HxD will find the first compressed file maps/mp/mp_afghan.gsc

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Here is the offsets for all compressed files into 00000027.dat :
    
Fichier : \"maps/mp/mp_afghan.gsc\"
Début : 0x00068C3B (offset héxadécimal)
Fin : 0x00068D93 (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/mp_rust.gsc\"
Début : 0x00068DB3 (offset héxadécimal)
Fin : 0x00068EBA (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/mp_derail.gsc\"
Début : 0x00068EDC (offset héxadécimal)
Fin : 0x0006901D (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/_utility.gsc\"
Début : 0x0006903F (offset héxadécimal)
Fin : 0x0006C31E (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/_events.gsc\"
Début : 0x0006C31E (offset héxadécimal)
Fin : 0x0006D3E9 (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/_animatedmodels.gsc\"
Début : 0x0006D411 (offset héxadécimal)
Fin : 0x0006D7A5 (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/gametypes/_missions.gsc\"
Début : 0x0006D7D1 (offset héxadécimal)
Fin : 0x0007061C (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/gametypes/_rank.gsc\"
Début : 0x00070644 (offset héxadécimal)
Fin : 0x00071623 (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/gametypes/_class.gsc\"
Début : 0x0007164C (offset héxadécimal)
Fin : 0x00073040 (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/gametypes/_music_and_dialog.gsc\"
Début : 0x00073074 (offset héxadécimal)
Fin : 0x00073B3D (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/gametypes/dd.gsc\"
Début : 0x00073B62 (offset héxadécimal)
Fin : 0x000754BC (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/gametypes/koth.gsc\"
Début : 0x000754E3 (offset héxadécimal)
Fin : 0x00076E55 (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/killstreaks/_ac130.gsc\"
Début : 0x00076E80 (offset héxadécimal)
Fin : 0x00079C4C (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/killstreaks/_airstrike.gsc\"
Début : 0x00079C7B (offset héxadécimal)
Fin : 0x0007BA47 (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/killstreaks/_helicopter.gsc\"
Début : 0x0007BA77 (offset héxadécimal)
Fin : 0x0007EC67 (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/killstreaks/_killstrikes.gsc\"
Début : 0x0007EC98 (offset héxadécimal)
Fin : 0x0007FCEA (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/killstreaks/_airdrop.gsc\"
Début : 0x0007FD17 (offset héxadécimal)
Fin : 0x00081F45 (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/perks/_perkfunctions.gsc\"
Début : 0x00081F72 (offset héxadécimal)
Fin : 0x00083431 (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/_destructible_dlc.gsc\"
Début : 0x0008345B (offset héxadécimal)
Fin : 0x000834E0 (offset héxadécimal)

Fichier : \"common_scripts/_destructible_types_dlc.gsc\"
Début : 0x00083CC4 (offset héxadécimal)
Fin : 0x00083FD4 (offset héxadécimal)

Fichier : \"animtrees/_destructibles.atr\"
Début : 0x00083FFC (offset héxadécimal)
Fin : 0x0008412F (offset héxadécimal)

Fichier : \"animtrees/_destructibles_dlc.atr\"
Début : 0x0008415B (offset héxadécimal)
Fin : 0x0008418F (offset héxadécimal)

Fichier : \"maps/mp/_destructible_dlc2.gsc\"
Début : 0x000841BA (offset héxadécimal)
Fin : 0x00084240 (offset héxadécimal)

Fichier : \"common_scripts/_destructible_dlc2.gsc\"
Début : 0x00084272 (offset héxadécimal)
Fin : 0x000849EE (offset héxadécimal)

Fichier : \"common_scripts/_destructible_types_dlc2.gsc\"
Début : 0x00084A26 (offset héxadécimal)
Fin : 0x0008524E (offset héxadécimal)

Fichier : \"animtrees/_destructibles_dlc2.atr\"
Début : 0x0008527B (offset héxadécimal)
Fin : 0x000852D7 (offset héxadécimal)

Fichier : \"mp/basemaps.arena\"
Début : 0x000852F5 (offset héxadécimal)
Fin : 0x000856B3 (offset héxadécimal)

Fichier : \"vision/mp_vacant.vision\"
Début : 0x000856D7 (offset héxadécimal)
Fin : 0x000857ED (offset héxadécimal)

Fichier : \"vision/mp_overgrown.vision\"
Début : 0x00085814 (offset héxadécimal)
Fin : 0x0008592B (offset héxadécimal)

Fichier : \"vision/mp_backlot.vision\"
Début : 0x00085950 (offset héxadécimal)
Fin : 0x00085A1C (offset héxadécimal)

Fichier : \"vision/mp_pipeline.vision\"
Début : 0x00085A42 (offset héxadécimal)
Fin : 0x00085B23 (offset héxadécimal)

Fichier : \"vision/mp_strike.vision\"
Début : 0x00085B47 (offset héxadécimal)
Fin : 0x00085C76 (offset héxadécimal)

Fichier : \"vision/mp_crash.vision\"
Début : 0x00085C99 (offset héxadécimal)
Fin : 0x00085D96 (offset héxadécimal)


Exemple of extracting .gsc file :

Press Ctrl + E into HxD and type the starting and ending offset in the box then click Ok.

Here an exemple for extracting the _utility.gsc file :

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Copy all selected octets, make new file into HxD then paste all selected octets into the new file and save as _utility_compressed.gsc

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Re-open the "cmd" window and do the same thing on the _utility_compressed.gsc file.

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Open up the 00000002.dat (_utility_compressed.gsc) file with Notepad++.

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Edit the file, here an exemple of Dvar you can add :

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Last edited by Gendjisan ; 09-16-2010 at 04:21 AM.

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09-16-2010, 04:04 AM #2
Battler624
I’m too L33T
thx but do i need to put a dvar in a specific .gsc? or any file will work?
09-16-2010, 04:06 AM #3
Gendjisan
A.k.a. Bushigan
Originally posted by Battler624 View Post
thx but do i need to put a dvar in a specific .gsc? or any file will work?


For my modded patch i have edited :

_utility.gsc, _missions.gsc, dd.gsc and _events.gsc Winky Winky
09-16-2010, 04:35 AM #4
Ok, now how do you recompile... I assume you are using packzip. I have only gotten black screen when I do this. You say yours works though? is so, please tell me what the command to compile is... here is what I use as an example that gives me the blackscreen...Let's say I have 00000027.dat from decompression, and I just want to test my recompression, so I wont pull out the gsc yet.. Here is what I would do... packzip -0x00000027 -w -15 00000027.dat patch_mp.ff

This is just an example without the actual file location, but this is what gives me the black screen. Can you help?

Thanks, jbaile17
09-16-2010, 04:43 AM #5
retop56
Pokemon Trainer
I tried to input the first command and for some reason I keep getting an error that says that it's not a valid command or something like that....
09-16-2010, 06:14 PM #6
I love you Bushigan. <3

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Gendjisan
09-16-2010, 06:23 PM #7
DEREKTROTTER
You're Goddamn Right
i knew all this, just cant put it back together
09-16-2010, 06:32 PM #8
Flokko-RCD
Bounty hunter
To put it back with the problem..
09-16-2010, 06:42 PM #9
Kidd Cold
**** my Toaster !~!
Originally posted by DEREKTROTTER View Post
i knew all this, just cant put it back together


I'm thinking in order to put it back together I think we have to compress to a blank file and then copy and replace.. where it came from
09-16-2010, 06:50 PM #10
ho un français, ca voudrai dire qu'on pourrai avoir des tutos... en français?

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